22 Şubat 2010 Pazartesi

Shantaram

"Kader seni güldürmüyorsa espriyi anlayamadın demektir."

Gregory David Roberts kendi hayatını anlatıyor. Suçla, insanla ve duyguyla dolu bir hikayenin, meraklı ve keyifli serüveni.Aslında içinde hırsızlık, cinayet, kalpazanlık, uyuşturucu, karaborsa, savaş var.Ama masumiyette var. Yoksulluk, sefalet, korku ve sevgi de var. İhanette var. Çok şey var. Bombay var. Şehrin karakter olduğu kitaplardan biri aynı zamanda. Uzun tasvirlerine, detaylı anlatımlarına rağmen sürekliyici, nefes kesici, kötü bir hayatın güzel kaleme alınmış hikayesi.

Alıntı:

"...Anand'ın suratına bakarken cehennemde on beş yıl, diye düşündüm. Nasıl olur da yardımımızı geri çevirir. ?
Anand daha öncekinden yüksek sesle "Lin!Hayır!" diye haykırdı. "Raşit'i ben öldürdüm ve ne yaptığımı biliyordum. O işi yapmadan önce yanında uzun zaman oturdum. Bir seçim yaptım, şimdi de cezamı çekeceğim."
"Ama sana yardım etmeliyim.Bir denemeliyim."
"Hayır Lin lütfen!Eğer  cezayı elimden alırsan yaptığımının bir anlamı kalmaz. Gururumdan eser kalmaz. Ne benim için, ne de onlar için.Anlıyor musun?Bu cezayı ben kazandım.Ben kendi kaderim oldum. Sana bir arkadaş olarak yalvarıyorum...Ama bırak kaderimi huzur içinde yaşayayım..."

"Biri bana bu kitabın neyle ilgili olduğunu sorarsa, ona dünyadaki her şeyle ilgili, diye cevap veririm."
                                                                                                                 Pat Conroy




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails