8 Ocak 2010 Cuma

Beyaz Kale



Orhan Pamuk'un yayınlanan 3. kitabı Beyaz Kale. Bilimle uğraşan Osmanlı Hocası ile kendisine verilmiş bir İtalyan kölenin birlikte yaptıkları çalışmalar ve zamanla birbirlerine benzemesini konu alıyor. "Neden ben benim" sorusunu sorarak başladıkları kimlik arayışı, kitabın sonunda hangisi hangisi sorusuna doğru kayıyor.
Kitabın kurgusu güzel ama sonuna bağlanmandan evvel kopuyor, bazı bölümlerde bu kısmı okumuştum hissine vardım, sanki varmak istediği yere varamıyor, soru soruyor ama cevap veremiyor gibi."Ben neden benim" sorusuna cevap ararken belki ben daha çok öğrenmek istedim, bilmiyorum.

Kitap Sessiz Ev'in ( Orhan Pamuk'un 2. kitabı ) Faruk Darvınoğlu'nun girişi ile başlanmış ve kardeşi Nilgün'e ithaf edilmiş. Önceden okuduğunuz, sevdiğiniz bir kitabın karakterlerinin hala hayatta olduğunu hissetmek hoşuma gidiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails