16 Mart 2010 Salı

900 Katlı İnsan


Neredeyse 3 haftadır elimde kitap ama annemin de ziyaretine denk geldiği için yavaş yavaş ilerledim. Üstelik kitapta kafama takılan yada merak ettiğim bir şeye nette dalınca, saatler akıyor kitap kalıyor. Ama başlığını şimdiden açmak istedim. Alıntılar yapmak için. Bir seferde bitince yapmak istemedim bu kez.

Kitabın konusu özellikle günümüz insanının ruhsal skınıtısının nedenlerini ve -henüz o satırlarına ermemiş olmakla birlikte tahminen-  çarelerini konu ediniyor. Kitabı çok yakın bir dosttumun  tavsiye ile okumya başladığım için içeriğinden de habardarım ama şimdilik okuduklarımdan unutmak istemediklerimi, yada katıldıklarımı yazmak istiyorum.

Kitabın ilk giriş bölümleri muhtemelen  felsefeyle haşır neşir olmayan  okurları yorabilecek hatta hevesle başlamadılarsa bırakmalarına sebep olacak ağırlıkta diyebilirim. Ama ben merakla devam ediyorum ve kitabın sonunda da aynı şekilde size de devam etmenizi önererim diye düşünüyorum.

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Kitabın penceresinden;

"Peki o halde Rabbimiz, göremediğimiz ve aklımızla kavrayamayacağımız bu asli yönüne neden ısrarlar işaret ediyor? İşte bu noktada, insanın mhteşem bir yeteneği ile karşı karşıya olduğumuz hatıra gelibilir. Acaba akl ve bildiğimiz beş duyu ötesi bir görme mümkünmüdür? İbn Arabi böyle bir görmenin kısmen mümkün olabileceğine dikkat çekiyor ve nefsin alt katlarının yok olduğu fena mertebesinde, gören ile görülen arasındaki farkın da azaldığına işaret ediyor. "

Mevlana; Sensin ama şu senin malik olduğun "sen" değilsin!Çünkü senlik, sonunda senden ayrılacak, çıkıp gidecektir. Sonraki senliğin seni uayndırıp, seni geldiğin yere kavuturmak,gerçek varlığına ulaştırmak için sana gelmiştir. Sende, senden başka bir "sen" gizli, ne olduğunu anlayan, gerçek varlığını görebilen kişiye kul olayım"





1 yorum:

  1. bu arada söylemeden edemeyceğim, kitabın kapak baskısı bence çok başarısız olmuş. kapak resmi fena değil, ama belki beyaz değil de siyah üstüne basılsaydı, bilmiyorum, bu işin ustası değilim ama okur olarak kitapta "al beni oku" havası yaratılmamış. bence okur böyle düşünüyorsa da olmamıştır, neyi olmamış, onu onlar düşünsün:P

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails